Multinet Portal - Multitravel

Sıkça Sorulan Sorular

Genel Konular
Üye olmak için başvuru formunu doldurmanız yeterli. Satış temsilcimiz sizinle hemen irtibata geçecektir.
Şu anda herhangi bir üyelik ücreti ödemeniz gerekmiyor. Ücretsiz üyelik için sözleşmemizi imzalamanız gerekmektedir. İstediğiniz zaman sistemi kullanmayı sonlandırabilirsiniz. Üye olur olmaz avantajı fiyatlarımızdan hemen faydalanabilirsiniz.
MultiTravel sizin belirlediğiniz politikalar haricinde işlem yapılmasına izin vermez. Kurumunuzun seyahat politikalarını sisteme tanıttıktan sonra tüm çalışanlarınızı sisteme endişe duymadan dahil edebilirsiniz. Eğer isterseniz çalışanlarınızın yaptığı tüm işlemleri onaya tabii de tutabilirsiniz. 
Seyahat Politikası bir şirketin şirket çalışanları için seyahatleri ile ilgili uyguladığı kurallar bütünüdür. Uçuşlar açısından örneklendirildiğinde, havayolu kısıtlamasından uçuş saatlerine, ödenecek miktardan seyahat edilecek kabine kadar hangi kısıtlamalar dahilinde bilet alınabileceğinin belirtildiği bir düzenlemedir. Departman, ünvan, çalışan bazında ayrı ayrı değerlendirilmesine imkan tanıyan bu sistem ile şirketinizin seyahat politikasını takip edebilirsiniz.
Üyelerimiz kurumsal müşterilerden oluşmakta ve sistemimizi müşterilerimizin seyahat satın alma süreçlerini takip edebilme, şirket seyahat politikalarını sistemsel kontrol edebilme, maliyet kontrolü sağlama, müşteri yönetim sistemi ile birlikte, muhasebe ve ödeme işlemlerinde kolaylık sağlama üzerine kurguladık. Çalışanlarınız bu sistem ile kendi biletlerini kendileri alabilecek ve muhasebe ekranlarınıza topluca aktarımı söz konusu olabilecektir. Başka bir deyişle, MultiTravel herhangi bir online satış platformunun sunduğu uygun uçak, otel, araç kiralama hizmet bedellerini size ulaştırmakla birlikte, seyahat yönetiminizin kontrolü ile sonraki alımlarınızda tedarikçileriniz ile toplu pazarlık imkanını da sağlamaktadır.
MultiTravel'a üye olunduktan sonra hemen kullanılabilen bir sistemdir. Çalışan listeleri kayıtlar ile oluşturulabileceği gibi, sisteme toplu yüklenmesi de söz konusudur. Seyahat Politikalarınız ile ilgili he türlü ücretsiz destek ve yardım için tarafımızla irtibata geçebilirsiniz.
Seyahat politikanızı, genel, departman ve/veya çalışan bazlı olarak sistem üzerinden girişini yapabilirsiniz. Yapılacak sorgulamalar, satış aşamasında belirttiğiniz filtrelerden geçerek, gerek görüldüğünde oluşturulan onay mekanizması doğrultusunda satın alınabilecektir. Böylelikle seyahat satınalmalarınız için baştan kontrolün sağlanması ve bu iş için harcanan iş yükünün azalması mümkün olabilecektir.
Uçuşlar ile İlgili Sorular
MultiTravel'da bilet satın alma işlemleri online olarak gerçekleşmektedir. 3D Güvenlik Sistemi'ne açık kredi kartı veya bankamatik kartı ile veya oluşturulan hesabınıza para göndererek satınalma yapabilirsiniz. Tüm işlemler, güvenliğin için 3D Secure yöntemi kullanılarak gerçekleştirilir. Bir başka ödeme yöntemi ise Multinet ödeme sistemlerinin size sunduğu ödeme yöntemleridir.
Bilet iptalini sistemimizden online olarak yapabilirsiniz. Bunun için uçuş bölümünden “İptal/değişiklik talebi” menüsüne ulaşabilirsiniz. Tarafınıza en kısa sürede email ve sms ile teklif bilgilendirmesi yapılacaktır. Teklif kabul edildiğinde ve veya iade durumu söz konusu olduğunda cari hesabınız üzerinden işlem gerçekleştirilecektir. Aynı zamanda bilet değişikliği Çağrı Merkezimiz tarafından da 24 saat hizmet verilerek yapılmaktadır. Biletlerin değiştirilebilmesi veya iptal edilebilmesi tamamen havayolları tarafından belirlenen kurallara bağlıdır. Değişiklikler aynı havayolundan talep edilebilmektedir. Promosyonlu biletler iptal edilemez ve değiştirilemez.
PNR, İngilizce “Passenger Name Record” kelimelerinin baş harflerinden oluşmaktadır. “Yolcu İsim Kaydı” olarak Türkçe’ye çevrilebilir. Uçuş bilgilerine ulaşmanın en kolay yoludur. PNR numarasıyla rezervasyon veya bileti kolaylıkla görüntülemek mümkündür.
Yolcunun koltuk bilgisinin belirlendiği ve bagaj işlemlerinin tamamlandığı süreçtir. Check-in işlemi havalimanında, online olarak ilgili havayolunun web sitesinde veya mobil uygulaması aracılığı ile önceden yapılabilir. Genel kural olarak,İstanbul havalimanında Uçuşa 48 saat kala check-in işlemleri başlamakta olup, yurtiçi uçuşlarında en az 2 saat, yurtdışı uçuşlarda en az 3 saat önce havalimanına gelmeniz önerilir. (Bagaj teslim süreleri uçuşlara göre değişiklik gösterir.) Genel itibari ile diğer havalimanlarında minimum check-in işlemlerinin iç hat uçuşlarında, uçuştan 30 dakika önce , dış hat uçuşlarında ise kalkıştan 45 dakika önce tamamlanmış olması gerekir.
Online check-in işlemi havaalanında bekleyip işlem yapmana gerek kalmadan ilgili havayolunun web sitesinden işlem yapılmasını sağlar. Online check-in hizmeti genellikle uçuşa 24 veya 72 saat kala başlar ve son 45 veya 60 dakikaya kadar yapılabilir. Bu işlemler için süre sınırlaması havayollarına göre farklılık göstermekte olup ilgili havayolunun web sitesinden kontrol edilmelidir. Yolcular belirtilen süreler içinde Check-in işlemlerini tamamlamadıkları takdirde uçuşa alınmazlar ve uçuşu kaçırmış sayılırlar. Istanbul havalimanında uçuşa 48 saat kala check-in işlemleri başlamakta olup, yurtiçi uçuşlarında en az 2 saat, yurtdışı uçuşlarda en az 3 saat önce havalimanına gelmeniz önerilir. (Bagaj teslim süreleri uçuşlara göre değişiklik gösterir.)
İndirim için gerekli olan belgeleri uçuş esnasında yanınızda bulundurmanız zorunludur. Eğer, belgeleriniz uygun değilse, havayolu tarafından fiyat farkı uygulanabilir.
Avrupa ve Ortadoğu ülkelerinden yapılan aktarmalarda, transit vize ülke ve vatandaşlık bazında değişkenlik göstermektedir. Amerika Birleşik Devletleri, Kanada ve Avustralya'dan Türk vatandaşlarının yapacağı aktarmalarda transit vize gereklidir. Bu konudaki en detaylı bilgi ilgili havayolundan veya ilgili ülkelerin konsolosluklarından elde edilebilir.
Evet, MultiTravel altyapısı buna müsaade etmektedir. Bu standart bir uygulamadır. Bize bildirmeniz durumunda, Havayolları ile yapacağınız anlaşmalar doğrultusunda elde ettiğiniz indirimleri sistemimizde teknik bir ekleme ile yansıtabiliyoruz. Bunun için hangi havayolundan hangi kod üzerinden anlaşmanız olduğunu, hangi kod ile görüntülenebildiğini bize iletmeniz durumunda bu ücretleri kullanabilirsiniz. Firma kayıtlarınızda bu bilgiler için açılmış sahaları doldurmanız gerekmektedir.
MultiTravel üzerinden mil puanları ile bilet alınamamaktadır. Mil puanları ile bilet almak için ilgili havayolu ya da bankanın sitesinden bilgi alabilirsiniz. Biletinizi MultiTravel üzerinden satın aldığınızda, tüm havayollarının mil programları geçerlidir. THY’nin Miles&Smiles, Atlas Global’in Jetmil, Pegasus’un Uçuş Puan milleri ve diğer tüm havayollarının mil programlarından yararlanabilirsiniz. Millerini işletmek için check-in sırasında ilgili havayolundan aldığınız mil kartını bildirebilir veya çağrı merkezimizi arayabilirsiniz.
Rezervasyon yapılan veya satın alınan bir bilet üzerinde isim değişikliği yapılamamaktadır. Bilet ile ilgili tüm haklar, sadece biletin üzerinde adı ve soyadı yazan kişiye aittir ve bu hak başka bir kişiye devredilemez ve başkasının kullanması için isim değişikliği yapılamaz. Aynı kural hatalı ya da eksik isim girildiğinde de geçerlidir.
Satın almaya çalıştığınız koltuk farklı bir kullanıcı tarafından satışa dönüştürülmüş ve bundan dolayı bilet yeniden fiyatlandırılmış olabilir. Bu durumlarda işleme en başından başlayarak satın alma işlemini yeni fiyat üzerinden gerçekleştirmeniz gerekir.
İade işlemlerinde bilet alırken ödemiş olduğun hizmet bedeli iade edilmez, iade işlemi için ayrıca bir hizmet bedeli sözkonusudur.
Ödeme sırasında kredi kartı bilgilerini girdikten sonra 3D güvenlik şifresi gelmediyse, satın alma işlemi tamamlanmaz. Bunun nedeni kartınızın 3D güvenlik sistemine açık olmaması olabilir. Kartını 3D güvenlik sistemine açtırmak için bankanızla iletişime geçebilirsiniz. Başka bir neden ise kart bilgilerini girdikten sonra satın alma işlemini tamamlamadan işlemi sonlandırmanız olabilir. Bu durumlarda bilgi almak için çağrı merkezimizi arayabilirsiniz.
Internet üzerinden kredi kartı ile yapılan alışveriş işlemlerinde kart sahibinin kart güvenliğini sağlamak amacıyla 3D Secure yöntemi kullanılır. Uluslararası Güvenlik Platformu, sanal alışveriş işlemlerinin güvenliğinin arttırılması için Visa tarafından geliştirilmiş en gelişmiş sistemdir. 3D Secure ile yapılan ödemelerde banka ve kullanıcı ekranında, banka tarafından sunulan özel bir 3D işlem ekranı açılır ve kredi kartı sahibinin kayıtlı cep telefonuna SMS ile onay kodu gönderilir veya kart sahibine ait özel bilgiler istenir. Bilgiler banka tarafından doğrulanınca alışveriş işlemi tamamlanır. Bu şekilde hem kart sahibi hem de üye iş yerleri güvence altına alınmış olur.
Ödeme sırasında 3D güvenlik şifresi gelmediyse, kartın 3D güvenlik sistemine açık olmayabilir. Bu durumda bankanızla görüşüp, kartınızı güvenli ödeme sistemine açtırmanız gerekir. Kartınıza ait bankada bulunan cep telefonu numarası güncel olmayabilir. Bu durumda banka şubesinden veya bankanız bu imkanı sağlıyorsa ATM'den bilgilerinizi güncelleyebilirsiniz.
Biletinizi satın alırken zaman zaman uçuşun fiyatının değişmesinden ya da ödemenin bankada provizyonda kalmasından dolayı biletleme işlemi gerçekleşmeyebilir. Öncelikle çağrı merkezimizi arayabilirsiniz. Ayrıca, bu tip işlemler müşteri temsilcilerimiz tarafından da takip edilir ve tarafınıza telefonla ulaşılarak bilgi verilir. Onayın doğrultusunda, ödemenin iadesi yapılır veya bileti satın almanıza yardımcı oluruz. İade bankaların işlem sürelerine göre ortalama 3 ila 5 iş günü içerisinde ödeme yaptığınız kartınıza gerçekleşir.
MultiTravel, seyahat politikalarınıza uygun tüm havayollarını karşılaştırabilmenizi ve en uygun fiyatlarla uçak bileti satın alabilmenizi sağlar. İstediğiniz tarihler için en uygun uçuşu bulduktan sonra ister kredi kartınızla, ister sistemde kayıtlı cari hesabınızla uçak biletinizin teminini sağlayabilirsiniz.
Bazı havayollarının rezervasyona izin vermediği ya da promosyonlu bir uçuşu seçmeniz durumunda, doğrudan bileti satın almanız gerekebilir. Havayollarının rezervasyona izin vermesi durumunda ise “Profilim” ana menüsü altında “Rezervasyonlarım” menüsünden satın almak istediğiniz uçuşu seçip ödeme işlemlerini tamamlayabilirsiniz. Bu süre içerisinde gerekli onayların da sistem içinde tamamlanmış olması gerekir.
Rezervasyonlarınız opsiyon süresi dolduğunda otomatik iptal olmaktadır. Herhangi bir işlem yapmanıza gerek yoktur. Oluşturduğunuz biletinizi ise, “Profil” ana menüsü altındaki “Değişiklik Talepleri” menüsü içerisinden “Yeni Değişiklik/iptal” butonundan iptal seçilerek yapılabilmektedir. Tarafınıza gönderilecek iade tutarını “Teklifler” menüsü altında takip edebilir; işlemi kabul etmeniz durumunda ise iptal iade geçekleşmektedir. 3 iş günü içinde geri dönüş olmazsa çağrı merkezimizi 7/24 arayarak işlem önceliği talep edebilirsiniz.
Rezervasyon değişikliği talep edilememekte; istenilen rezervasyon yeniden oluşturulabilmektedir. Bilet değişikliği ise; “Profil” ana menüsü altındaki “Değişiklik Talepleri” menüsü içerisinden “Yeni Değişiklik/iptal” butonundan ilgili uçuş ve yolcu seçilerek yapılabilmektedir. Seçim yapıldıktan sonra talep edilen yeni uçuş seçilerek teklif talebi oluşturulacaktır. Gelen Teklif “Teklifler” menüsü altında takip edebilir; teklif kabul ya da reddedilerek yeni teklif talep edilebilmektedir. Söz konusu işlemlerde gecikme ya da problem yaşanması durumunda çağrı merkezimizi 7/24 arayarak işlem önceliği talep edebilirsiniz.